čtvrtek 1. února 2018

1O KNIŽNÍCH DNÍ - Den čtvrtý: sedm filmových verzí

Den čtvrtý se nese v duchu sedmi filmových verzí. Proto se s vámi dneska podělím o mých sedm oblíbených filmů/ seriálů, které mají knižní předlohu. Na tenhle článek jsem se hrozně těšila. Sledování filmů je moje druhá olíbená činnost hned po čtení a tanci. Obecně vzato tvrdím, že oboje má své kouzlo. Knihy dokážou lépe vystihnout postavu, popsat skutečně jaká je.Lépe ji vykreslit. Navíc často v knize tohoto bývá více. Filmy občas nějaké ty scény opomenou, což čtenář může cítít jako křivdu. Ale upřímě, kdo by se chtěl dívat na pětihodinový film? I já většinou preferuji knižní verze než ty filmové. Ale občas najdu filmy, které mi příjdou o něco lepší než jejich knižní předloha.
Cílem tohoto článku však nebude porovnávat knihy a jejich filmové verze. (I když k tomu asi sklouznu). Ale spíše poukázat na knihžní verze a filmy, které mě v  poslední době nadchly.

Cizinku jsem objevila předloni v létě. A zamilovala jsem si ji od první minuty. Jak už tedy vyplývá prvně jsem viděla první sérii seriálu a až potom jsem četla knihu (recenzi naleznete ZDE). Seriál mi příjde o trošišku lepší než kniha. Težko říct proč (obsazení seriálu je fantastické). Možná proto, že jsem na čtení neměla takový klid, jaký bych potřebovala a nevěnovala mu tolik pozornosti. Doufám, že druhý díl můj názor změní. 
Já vím, už se asi opakuji. Ale tohle je prostě srdcovka. Je jedno zda-li kniha nebo film. Oboje je prostě úžasné. A dokonale popisuje ten obdivuhodný svět kouzel a magie.Většinou záleží na tom, který díl chcete posoudit. Obecně vzato tvrdím, že Vězen z Azkabanu se jako film nepovedl. Mě se tedy moc nelíbil. Zato třeba Ohnivý pohár a Tajemná komnata mi přijdou lepší jako filmy. Ale věřím, že se najde mnoho fanoušků, kteří budou tvrdit něco jiného. 
Jako třetí v žebříčku jsem se rozhodla pro film Je to i můj život. Tento film o rodině s těžce nemocnou dcerou mě nadchl. Bral mi dech, měla jsem slzy na krajíčku. Nedávno jsem se dozvěděla, že film byl natočen podle knižní předlohy. Přiznávám, že jsem se k ní ještě nedostala. Ale hned po státnicích bych se na ni hrozně ráda vrhla. Protože kniha podle mě bude stejně strhující jako film. Rozhodně doporučuji! 
A když už jsme u smutnýh příbíhů, musím zmínit i tunto filmovou verzi. Tady bych řekla, že film i kniha jsou na stejné úrovni. Zasáhnou srdce ať chcete nebo ne. Protože takto to, už se smutnými příběhy bývá. 
U Hostitele jsem nejprve viděla film a potom jsem až četla knihu. Šly jsme na něj s kamarádkou a naprosto nás uchvátil. I hned potom jsem běžela do knihovny, abych si půjčila knihu a přelouskala jsem ji jedním dechem.(Recenzi najdete ZDE)  Oboje mě nadchlo. Něco co jsem od autorky série Stmívání opravdu nečekla. Je to jiné. A možná proto mi to příjde taky tak skvělé. 
 Panebože! To, že je Agatha Cristie dokonalou spisovatelkou píšící  neuvěřitelné detektivní romány je naprostou samozřejmostí. Ale ten film? Tohle zpracování prostě nemělo chybu. I když jsem věděla kdo je vrah, koukala jsem s otevřenou pusou. 
 Jako poslední jsem si nechala toto poněkud kontroverzní téma. Kolem knihy i filmů se točí neuvěřitelné debaty.Jedni to považují za nestydaté a druzí to zbožňují. A ano já se přiznávám, mě se libí oboje. Jak už jsem zmiňovala kniha i filmy jsou dva naprosto odlišné styly umění a každý má něco jiného. I když by mě mohl kdokoli nařknout, že tato kniha nemá s uměním nic společného. Mě se prostě líbila. Neříkám, že u některých věcí jsem nekroutila hlavou. Bavilo mě sledovat vývoj příběhu i zjišťovat jaká je minulost Greye a proč je takový jaký je. Knihy jsem přečetla všechny a upřímně? Teším se i na film. Prostě holčičí záležitost. 

A jak jste na tom vy? Kniha nebo film? A které knižní předlohy zbožňujete? Určitě mi dejte vědět dolů do komentářů. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky