středa 31. ledna 2018

10 KNIŽNÍCH DNÍ- det třetí: osm obálek

Máme tady třetí den deseti knižních dní. Dnešní článek se tedy posene v duchu obálek. Nevím jak vy, ale u mě obálka knihy dělá opravdu hodně. Pokud se nejdu pro určitou knihu, hrajou u mě docela velkou roli. Když si v knihovně nebo knihukepctví vybírám knihu, většinou koukám prvně právě po obálkách a až potom po titulech.
Proto jsem se rozhodla, že to dneska pojmu trochu jinak. Ukážu vám osm knih, které mě v poslední době zaujali právě díky své obálce.

 Bohyně je fantasy román, který by měl vyprávět příběh, kde vystupují řečtí antičtí bohové. Svým způsobem to připomíná Percyho Jacksona. I když podle anotace bych řekla, že Percy Jackson bude více propracovanější. Ale těžko soudit, když jsem ji ještě nečetla. Nicméně Bohyně je třetí díl ze serie Proroctví.A její obálka mi příjde ze všech tří knih nepovedenější.
Tahle kniha mě zaujala hlavně podle obálky. Když jsem si totiž poprvé četla o čem by měla být, už mi tak skvělá nepřišla. Je to spíše opravdu taková pohádka. Ale když jsem ji znovu objevila nedávno, říkala jsem si, že by to vlastně mohl být docela pěkný nadpřirozený zamilovaný příběh. 
Nedávno jsem hledala nějakou motivační literaturu a zaujala mě tato kniha.  Její obal je spíše minimalistický a přitom pěkný. Krásná ukázka toho, že někdy méně je více. Kniha by měla být něco jako životopis spisovatelky mnou tolik obdivované série. 
Když už je řeč o J.K. Rowling rozhodně vám musím ukázat jednu úžasnou speciální edici na kterou jsem narazila v Anglii. U nás jsem ji ještě neviděla, ale musím říct, že hrozně uchvátila. Posuďte sami.
V poslední době hodně vyhledávám knihy o osobním rovoji. Většinou se postavím před regál a koukám, co by mě zaujalo. Tahle mi padla do oka nejen obálkou. Měla by totiž obsahovat skandinávský recept na to jak být šťatsný 
 Další knihou je A proto skáču, což by mělo být vyprávění o životě autistického chlapce. Tuto knihu  jsem objevila už před nějakým časem a myslím si, že by to mohlo být velmi poutavé čtení pro všechny, kdo se trochu zajímají o problematiku života osob s poruchou autistického spektra.
Milujete vánoční příběhy? Tato kniha vypráví mnoho příběhů odehrávající se v tomto kouzelném období. Je na ni zajímavé, že se na ni podílelo mnoho známých autorů jako je Stephanie Perkins nebo Rainbow Rowell.
Poslední knihou je Jsou světla která nevidíme. Na tu se chystám už hrozně dlouho.  Obálkou jsem sice obyčejná fotografie s modrým filterm, ale i tak na mě z ní vyzařuje určité kouzlo. Je prostě ukázkou toho, že i realné fotografie na knize můžou zaujmout. Příběh je zasazen do období druhé světové války a hlavní hrdinkou je slepá dívka.
 
Budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, která z obálek zaujala vás. A nebo jestli máte svou vlastní oblíbenou obálku. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky