pondělí 29. ledna 2018

10 KNIŽNÍCH DNÍ - Den první: deset skvělých knih

Už je to delší dobu, co se chci zúčastnit projektu DESET KNIŽNÍCH DNÍ. Velmi mě zaujal ten nápad, věnovat deset článků knižní tématice. Proto moc děkuji autorce blogu Vysvobozená, která s  nápadem přišla a díky níž se i já můžu zapojit. Jsem hrozně ráda, že se můžu podělit o knihy, autory a všechno, co se kolem lásky ke knihám točí. Doufám, se jako já těšítě na skvělých deset knižních dní.

Začínáme prvním dnem, který je věnovan deseti skvělým knihám. Jsem moc ráda, že se můžu zamyslet nad deseti knihami, které mě nejvíce uchvátili. Zkusím se s Vámi podělit o knihy, které jsem ještě nerecenzovala a které mě naprosto uchvátily.
  1. C.C.Humphreys- Vlad- poslední zpověď
Tenhle historický román jsem četla asi před třemi lety. Je to jeden z nejlepších historických románů s reálnou postavou, které jsem četla. Úplně to změnilo můj pohled na historii Transylvánie. Vím, že je to jen fikce. Ale každý román vykresluje Vlada jako Drakulu, což je jméno pod kterým je znám. Ale tento příběh vypraví příběh muže (nikoli upíra sajícího krev), který uměl milovat a byl ochoten udělat cokoliv, aby ochránil své nejbližší a svou zemi. Pokud milujete historické romány, rozhodně doporučuji.


Na střední škole jsem naprosto zbožňovala sérii o Anitě Blake. V té době jsem snad nečetla nic jiného než knihy s fantastickou tématikou. Upíči, vlkodlaci, čarodějnice to bylo moje. Na této sérii se mi líbilo, že všechny mýty byl zachovány. Žádné moderní úpravy, ale vše originální. Navíc se v celé sérii vyskytovalo i několik dalších nadpřirozených bytostí, které jsem ani neznala. Do dneška považuji právě tento díl za jeden z nejlepších, který Lauren K. Hamilton napsala.

Když už jsme u těch napřirozených bytostí, rozhodně nemůžu vynechat knihu od mé oblíbené autorky Meg Cabot. Meg je naprosto neuvěřitelná spisovatelka. Miluji její knihy a tahle je tak jiná, než všechno, co jsem od ní kdy četla. Hlavní hrdinky jejich knih byly vždy obyčejné holky se smyslem pro humor a neuvěřitelným talentem dělat vylomeniny. Tahle je ale jiná a proto taky tak skvělá!
Omlouvám se, ale i tuhle musím zmínit. A slibuji, že to budou jediné dvě knihy od této autorky. Pokud s chcete smát od první stránky po poslední, rozhodně doporučuji tuto knihu. Skvěle napsaná a příběh vás naprosto pohltí.

 Kniha mrtvých byla první knihou, kterou jsem od této autorky četla. Jak jsem již řekla, miluji historické romány. Navíc miluji archeologii. A tato kniha dokonale kloubí oboje. Uplně jsem se ponořila do prostředí vykopávek a starověkého Egypta, který tolik obdivuji. 

6. LukášKerhart - Cestování: Nejlepší životní investice
Rozhodně musím zmínit i tuto knihu. Zásadním způsobem mi změnila život. Díky jsem se rozhodla uspořádat svůj život trochu jinak, trochu zariskovat a splnit si tak jeden tajný sen.  Můj život se vyvinul úplně jiným způsobem než jakým jsem si ho doposud představovala a já jsem za to neskutečně ráda, protože jsem poznala jinou kulturu a skvělé lidi. Recenzi na knihu najdete ZDE

Pýcha a předusek byla první kniha, kterou jsem četla jako povinnou četbu k maturitě. Přestože mi z počátku dělal potíže styl jakým je psaná, nakonec me nadchla. A to natolik, že jsem přečetla i Jane Eyerovou a Na větrné hůrce. Osobně je považuji za nedokonalejší díla té doby vedle Tří mušketýrů. 

V poslední době mám pocit, že se s malým princem roztrhl pytel a miluje ho snad každý. A aby taky ne. Mě ho četla moje maminka, když jsem byla malá. V té době mi to přišlo jako fascinující příběh o malém klukovi, který putuje vesmírem. Dnes už v tom vidím něco trochu jiného a zbožnuji čast, když malý princ vyprácí o své růži a pasáž s liškou. 

Čím blíž se dostáváme k poslední knize tím, větší problém mám vybrat ty opravdu nejlepší knihy. Ale tahle má výčtu rozhodně své jméno. Technicky vzato mám ráda celou ságu, ale pokud mám vybrat jednu, je to asi tahle. Pamatuji si, jak jsem obýhala knihkupectví a hledala dobrou knihu s tématikou padlých andělů. Nakonec jsem narazila náhodou na tuhle a rozhodně mě zaujala. 

Díky této knize jsem se v poslední době zamilovala do knih vyprávějící skutečné příběhy. Je jedno jestli se jedná o knihy podle skutečné události a nebo životopisy. Oboje má své kouzlo. A jsem velice ráda, že jsem mohla poznat život této herečky. Dozvěděla jsem se o ní několik zajímvých věcí, jen pasážě o Gilmorových děvčatech mě zklamaly. Přesto si myslím, že to velmi zajímavá kniha, která stojí za přečetení. Celou recenzi najdete ZDE

Nečekala jsem, že najdu deset knih o kterých bych se Vám tu chtěla zmínit, ale povedlo se. Asi bych dokázala najít těch knih více. Docela si pohrávám s myšlenkou, že bych napsala samostaný článek, který by obsahoval takové minirecenze a knihy, které bych Vám chtěla doporučit. 
Nicméně, už se těším až budu tvořit další články pro 10 knižních dní. Doufám, že jste si čtení užili stejně jako já psaní. Budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, jaké jsou vaše oblíbené knihy a nebo jetsli se mnou souhlasíte a jaké další knihy byste doporučili vy mě.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky