pátek 19. ledna 2018

RECENZE: Z podsvětí na výsluní (Erin Watt- Papírová princezna)

Kniha Papírová princezna byla velkým hitem loňského roku. Když vyšla, její fotku jsem viděla na snad každém instagramovém účtu. Dlouhou dobu jsem tomu odolávala, ale když jsem ji před Vánoci našla v knihovně, neodolala jsem. Když si knihu vygooglujete, najdetespíše dobré než špatné recenze. Rozhodně jsem si musela udělat vlastní názor.

Autorkou je Erin Watt. Vlastně se nejedná o jednu autorku, ale dvě. Erin Watt je totiž pseudonym pro dvě kamarádky, jak vás upozorní obálka knihy. Obě jsou to docela úspěšné spisovatelky a dohromady je svedla láska k psaní. Skoro mi to připomíná mě samotnou, když jsem jednu dobu psala román společně s kamarádkou ze střední. Byly jsme podobně tak nějak propojené a na jedné vlně.

Nicméně vraťme se ke knize. Papírová princezna je dívčí román, který je spíše adresovaný dívkám ve věku tak 15-17 let.  Ale i mě vyloženě neurazil. Vypovídá příběh o obyčejné holce, která toho moc nemá a žije ze dne na den. Avšak jeden jediný den ji obrátí celý její svět vzhůru nohama. V přeneseném slova smyslu se z ní skutečně stane princezna, avšak nečekejte žádnou romantickou pohádku. K pohádce s opravdovými princeznami má tento příběh docela daleko. Ukazuje spíše skutečný život. Hlavní hrdinka se totiž musí kromě jiného potýkat s partou nafrněných fracků z bohatých rodin, kteří si myslí, že jsou něco víc než všichni ostatní kolem.

Celkově vzato nemůžu říct, že bych z příběhu byla kdoví jak unešená. Na druhou stranu si určitě půjdu pro druhý díl, protože by mě vážně zajímalo, jaké bude pokračování. Pořádný spád má totiž až konec celé knihy, kdy se vykreslí mnoho zvratových momentů, které zásadním způsobem zamotají celý příběh. Ale první tak polovina mě docela zklamala. Čekala jsem od toho něco víc. První stránky byly spíše monotónní. V podstatě se nedělo nic zajímavého, ačkoliv se toho děje docela dost. Ale jednotvárnost to všechno přebije. Takže máte pocit, že všechno jde na nějak hladce. Tak nějak vás to mine a žádný wow efekt se nedostaví. Snad až od druhé půlky to začíná být zajímavé. Děj začne mít spád. Nepřátelství mezi hlavními hrdiny je uzavřeno a konečně to vypadá, že se začne dít něco, kvůli čemu prostře chcete číst dál.

Abych pravdu řekla, z této knihy mám docela smíšené pocity a vlastně úplně nevím, jak ji mám pojmout. Na jednu stranu, jak jsem říkala, se mi zdála taková, jako by vám děj proklouzl mezi prsty. Najednou si uvědomíte, že jste na konci knihy a přitom ten pocit „ páni ta kniha byla ale něco, honem rychle si musím jít pro pokračovaní, protože prostě potřebuji vědět, jak to dopadne“ se vůbec nedostaví.  A přesto si myslíte, že jste ji vlastně zhltly, a aby jste měli TEN pocit musíte s jít pro pokračování.  Nevím, jestli je to u mě způsobeno, tím, že v průběhu čtení jsem se učila na zkoušky. Ale prostě mi tam něco chybělo.

Jinak byla ale docela čtivá a vlastně vůbec ne špatná. Prostě si budu muset pro další díl, abych to mohla lépe posoudit.