úterý 9. února 2016

Recenze: Nikdy neříkejte nikdy, protože NIKDY nevíte, co se může stát. Láska je totiž mocný cit, který i hory přenáší. (Meg Cabot – Slepá vášeň)




Když se řekne Meg Cabotová asi každý si představí, já rozhodně, trhlé romány o princezně Amelii. Nekonečně dlouhá série deníku ze života mladé dívky, která se stala princeznou doslova ze dne na den. To jsme ale v oblasti knížek pro náctileté (přiznávám, že k jedné její Young Adult sérii – Mediátor- se ale strašně ráda vracím). V oblasti románu pro dospělé se Cabotová proslavila romány o obyčejných dívkách, kterou jsem prostě reálné. Žijí normální život s normálními problémy, které vtipně popisuje. Jsou ztřeštěné, neustále v nějakém maléru a zamilované až po uši. Meg  Cabotová je mojí oblíbenou autorkou. Její knihy zbožňuji a vždy se u nich skvěle pobavím.
Slepá vášeň však pro mě byla velkým překvapením. Čekala jsem něco úplně jiného než mi kniha nabídla. Bylo to něco zcela netypického pro autorčin styl. Zcela nevině začínající aférka mladé hrdinky se zvrhla v kriminální drama s bojem o život a nečekaným zvratem. 

Začíná to jako zcela nevinné klišé. Hlavní hrdinkou je nadějná a talentovaná scénáristka (já vám to neřekla? Každá její hlavní hrdinka je talentovaná žena, která si jde tvrdě za svým), kterou doslova vypekl její ex přítel. Srdce má zlomené a zaříkává se, že si už nikdy v životě nic nezačne s hercem. Rozhodne se věnovat své kariéře, proto také hodlá odletět na Aljašku, aby režisérovi zabránila v uměleckému záměru vyhodit do vzduchu horu. V letadle se však potkává s hercem filmu, pro který píše scénář a na jehož natáčení má dojít k osudnému výbuchu. Shodou okolností ex přítel manželky jejího ex a ex přítel její nejlepší kamarádky. Prostě playboy. Jenže pan playboy někoho dost naštval a ten někdo usiluje o jeho život. Ze společné cesty na natáčení se stane divoký boj o holý život. Scény jako ze správné kriminálky rozhodně nechybí, od havarované helikoptéry až po děsivou honičku na sněžném skútru během sněhová valnice, kdy je sotva vidět na krok. A teď jistě chápete proč je kniha pro mě takovým překvapením. Kam se poděly problémy běžného života?
Samozřejmě kniha nepostrádá svoji obvyklou vtipnost. Ani pikantnějším scénám se Meg nevyhýbá a popisuje s dokonalou grácií a přitom nechává prostor pro fantazii. I když jsem z počátku byla skeptická k nečekaným zvratům v obvyklém schématu, nakonec mě kniha uchvátila. A jak to bývá u jejich knih, doslova jsem je zhltla jedním dechem. Čekala jsem, jak to dopadne, přežijí a nebo kniha tentokrát bude postrádat happy end? Kdy konečně přiznají, že jeden druhého vzájemně přitahují? A kdy Lou konečně přestane uvažovat racionálně a poddá se volání svého srdce? (To neustále odůvodňování proč ne, mě na hlavní hrdince velmi iritovalo) 

Celkově ale musím říci, že to byla skvělá kniha. Skvělý příběh, úžasný spád, dokonale napsaná. Jak už bývá pro Meg Cabotovou zvykem. Rozhodně ji mohu jen doporučit, každému kdo se mě na ni zeptá.

Oblíbené příspěvky