pátek 17. března 2017

Book shopping 4. aneb moje londýnské úlovky v Oxfamu a Brittish HeardtFoundation

Jsem tady sice jen pár měsíců, ale moje knihovnička se za tu dobu značně rozrostla. Přijela jsem jen se dvěma knihami, protože jsem do kufru potřebovala dostat spoustu jiných věcí a do čtečky si dala co se dalo, abych měla co číst. Ale o knihy tady vůbec nemám nouze. Narazila jsem totiž na dva antikvariaty, které mě doslova zásobují a občas se prostě musím držet, abych si těch knih neodnesla více. Protože... jak to potom budu všechno odvážet? Netuším. Dneska bych se s vámi ráda podělila o své knižní úlovky.

Mým úplně prvním úlovkem byla již velice profláklá kniha od Nicholase Sparkse - Milý Johne. Od tohoto spisovatele jsem ještě nic nečetla, ale viděla jsem film. A ten mě naprosto ucvhátil. Byl to asi jeden z nejdojemnějších filmů, hned po Než jsem tě poznala, který jsem viděla a donutil mě k slzám. A navíc nechali byste tam knihu za libru? Já tedy ne, to se mi nepoštěstí ani u nás :D 

Po svém výletě do Bath jsem měla hroznou chuť přečíst si něco od Jane Austen, protože tam na mě doslova dýchalo kouzlo18. století, ve kterém ona žila. Měla jsem chuť ponořit se do nějakého jejího díla a vychutnat si tu jedinečnost její tvorby. Moje paní domací neustále mluvila o tom, že nejlepší její kniha je Ema a protože Pýchu a předsudek, Rozum a cit už mám doma, byla tanhle kniha asi jansá volba.

Už dlouho jsem scháněla knihu, která by se týkala také Londýna jako takového. Protože si myslím, že prostě není lepší knižní suvenýr, než kniha, která bude vyprávět příběhy města, ve kterém jste byly. A já jsem rozšoupla natolik, že jsem si takové knihy pořídila hned dvě. Byla to opravdu čistě náhoda a jsem na to opravdu zvědavá, protože obě vypadají dost zajímavě. Obě knihy vykreslijí obrazy toho, jak život  v tomto metropolitním městě vypadal kdysi. A já jse opravdu hrozně těším až se začtu. 
London Lore -  Steve Roud
Johnson´s Life of London - Borris Johnson
Další knihou, která skončila v mém držení je Love over Scotland. Ještě úplně nevím, co od knihy očekávat, ale věřím, že bude dobrá,. Už jenom proto, že se by se podle názvu měla odehrávat ve Skotsku. A já zbožnuji tuto zemi, příjde mi neuvěřitelně fascinující. Neznám lepší kraj pro milostné přílběhy.
A už se blížíme ke konci. Předposlední knihou, kterou jsem si pořídila je tato malinkatá červená knížečka. Je to krátká povídka od Phillipa Pullmana o dívce jménem Lyra. Je to tedy trilogie a já mám druhý díl. Otevřela jsem ji po cestě domů v autobuse a musím říct, že jsem na ni velice zvědavá, protože vypadala velice dobře a hlavně mě překvapilo, že jsem jí docela dobře rozumněla. A navíc koukněte na ten obal, není roztomitý? :) 
PS: právě jsm zjistila, že je autor Zlatého kompasu, teď se těším ještě víc !
Poslední kniha je překvapivě česká. Dovezli mi je rodiče jedné maminky, když ji přijeli navštívit sem do Anglie. Jak si můžete všimnout jsou to Logopedické pohádky, které bych ráda využila ke své práci tady. Měla jsem ji v ruce už v práci a docela se mi líbila. Myslím si, že pro nácvik čtení a trénování výslovnosti některých hlásek bude velmi dobrá. A upřímně za tu dobu, co jsem tady se můj seznam logopedických knih a materiálů docela rozrostl. Vrátím se domů nasycena novými nápady. Což je pro mou práci super. Zase mě to nadchlo pro studium :) 

Tak to je přátelé všechno. Ještě mám v plánu sehnat alespoň jeden díl Harryho Pottera, protože bez toho nemůžu odjet a pak už končím. Neumím si představit, jak bych to vezla domů :D náklaďákem možná...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky