středa 11. listopadu 2015

Suvenýry z cest 2.

Cestovaní je opravdu jedinečná záležitost a já se musím přiznat, že mě velmi nadchlo. Ta možnost poznat jinou zemi, její lidi, architeturu, historii a všechno se se k ní pojí, je opravdu nádhernou příležitostí a zážitkem, který si člověk nese po celý život. Vzpomínky na to, co jsme zažili jsou naším osobním bohatstvím. 
A mě se dostalo jedinečné možnosti odcestovat na pár dní do nádherné země na severu Evropy. Moje kamarádka nedávno odjela na Erasmus do Stockholmu a mě pozvala, abych se za ní přijela podívat a poznala krásy největšího města severu.
Stockholm leží na březích moře a zároveň jezera, všude kam se podíváte jsou malé ostrůvky na níchž město leží, spojené mosty. Dohromady se pojí historie, ale i moderní architektura s naprotou dokonalostí. Vše, co potřebuje máte skoro jako na dlani, a nikam to není daleko.
Byla jsem tu pouze čtyři dny, ale i tak jsem poznala spoustu úžasných památek a nádherných míst. Nesměla chybět návštěva královského paláce, která se pro mě stala ojedinělým zážitkem, protože jsem si zamávala se švédskou královnou. Mimojiné nesměla na seznamu míst, kam musím zajít i návštěva knihkupectví nebo antikvariátu. Nakonec jsme zabruslily do takového menšího antikvariatu, který byl spojen i se secondhandem. Strávily jsme tady hodnou chvíli a nakonec jsme si odnesly obě krásné úlovky za skvělou cenu.






Odvezla jsem si dvě knihy, i když zálusk jsem měla na víc. Nakonec  jsem se rozhodla pro knihu od Julian Barnes, Something to Declare. Přiznám se, že nemám představu o čem kniha je, ale velmi mě oslovil obal. Druhou knihou je Miss Smilla´s feeling for snow od severského autora Petera Hoega. Chtěla jsem si koupit něco od švédského autora, ale žádnou jsem bohužel nenašla, pokud by nebyla ve švédšťině. A já bohužel švédsky neumím, i když by to byla velká výzva pro to naučit se další cizí jazyk. Peter Hoeg je dánský autor, ale jeho knihy a povídky jsou ze severského prostředí a tutíž odpovídají alespoň z části mému požadavku.



 Mým dalším suvenýrem, který jsem si odvezla je hrneček. Bez toho to prostě při četní nejde. Můžete ho vidět hned na první fotografii tohoto článku a zakoupne byl v ohchodu se sevenýry. Posledními suvenýry, které jsem si dovezla a bez kterých se milovník knih rovněž neobejde jsou záložky. První záložky jsem si koupila v gift shopu v královském paláci. Jsou pro mě připomínkou té krásy, kterou jsem tam viděla. Druhé záložky jsem si koupila ve švédském obchodě, který se specializuje na dekoraci. Přišly mi prostě vtipné.


Celkově to pro mě byl neuvěřitelný zážitek a jsem opravdu neskutečně ráda, že jsem zde mohla být. Že jsem mohla poznat atmosféru tohoto švédského města.










Oblíbené příspěvky