úterý 28. února 2017

AZ knižní tag - abeceda otázek

Tento knižní tag jsem našla na svém oblíbeném blogu Nofreeusernames. (Určitě se tam podívejte) a velice se mi zalíbil. Rozhodla jsem se, že se také zapojím a odpovím na abecední otázky týkající se knih a čtení. Jste připravení? Já ano, jdeme na to.



Autor, od kterého jsem četla nejvíce knih
Tak tady mám okamžitě jasno.  Rozhodně nejvíce knih jsem četla od Meg Cabotové. Její knihy prostě zbožňuji. Začala jsem je číst už jako malá, když se v televizi objevil první díl Deníku princezny. Tehdy jsem v knihovně doslova hltala jednu knihu za druhou. A dnes tomu není jinak, při každé návštěvě jdu k poličce označené písmenem C a hledám zda-li tam nějakou knihu nenajdu.  Já bych na ni prostě mohla pět jen superlativa, ale na to jste už z mých recenzí docela zvyklí. :D
A než se přesunu k další  otázce rozhodně zde musím ještě zmínit, že další autoři, kteří Meg doslova šlapou na paty jsou určitě Elisabhet Peters, J.K. Rowling, a Lauren K. Hamilton. 

Bookoholicovo pravidlo číslo 1.
Když začínám psát odpověď na tuhle otázku, přemýšlím nad tím, jestli vůbec nějaké svoje pravidla mám.  Něco bych určitě vymyslela, ale mám jedno, které uplatňuji pravidelně. Ono je spíš takové moudro. „ Kniha je lékem na každý splín.“ 

Citát z knihy, který bych si zarámovala
Už jsem narazila na hodně knih, jejichž moudra by stálo za to si někam napsat, ale ještě nikdy jsem to neudělala a nikam je nezaznamenala. Myslím, že bych tak zahltila celý jeden šuplík svého stolu popsanými papíry. Ale nedávno jsem v jedné knize narazila na jeden, který jsem si vyfotila s tím, že až budu mít čas. (po ruce nebyl papír, abych to udělala hned). 





Důležitá kniha mého dětství
Tak tady mám jasno hned. Pro mě je to stoprocentně Velké trápení od Heleny Šmahelové. Což je kniha o dívce, která se dostane do dětského domova, je to velice zajímavá kniha. Byla to jedna z prvních, kterou jsem četla a dodnes na ni vzpomínám.

Ekniha, audiokniha anebo papírová kniha.
Vždycky u mě budou na prvním místě papírové knihy, na ty prostě nedám dopustit. Ale momentálně objevuji kouzlo audioknih a e-knih, protože tady v Anglii s sebou mám čtečku a většinu knih mám právě v ni. Kdybych si měla vézt i knihy, asi bych nevlezla do letadla. :D

Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední.
Tohle je pro mě dost záludná otázka. Moje střední škola byla dost malá, v každé ročníku jedna třída a všichni jsme se tu znali. Takže pokud bych měla chodit s nějakou fiktivní postavou na střední školu, byla by to asi Patch z Hush hush ságy. 



Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha.
Říkali miLeni! Vím je to dětská kniha. Pamatuji si, že jsem ji dostala jako povinnou četbu na základce a když jsem ji dočetla, brečela jsem. A to myslím vážně. Byla první a snad asi jediná kniha u které mi tekly slzy. 

Haha u téhle jsem smála nonstop.
Jednoznačně Jak začíná láska od Meg Cabot. Prostě v té knize není snad stránka, kdy by se nestalo něco vtipného anebo něco, nad čím kroutíte hlavou. :D

Chci aby vyšlo v češtině.
Jelikož se mi hrozně líbila Fangirl do Rainbow Rowell, byla by to asi její Landline. Námět je velice zajímavý a vyhrála Goodreads choice awards za nejlepší fikci. Takže by mě určitě velice zajímala. 

I když nemám čas na čtení, vždycky si najdu chvilku na knihu od …
Vím, opakuji se, ale bude to Meg Cabot. A potom určitě cokoliv od Jane Austen a Elisabeth Peters. 


Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci
Když jsem četla tuhle otázku, jako první mě napadl Marťan. Už jenom kvůli tématu, on sice neuvízl na Měsíci, ale Marsu, ale i tak si myslím, že by mi kniha hodně pomohla přežít v nehostinné krajině. 

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu
To jsou knihy, které mě nebaví. Už je hodně takových, které jsem odložila, protože jsem se nemohla začíst. Pro to asi bude Half bad, to je kniha, která mi prostě nesedla. 

Lituji, že jsem jako malá nečetla.
Když jsem byla malá, nebylo tolik knížek jako teď a rozhodně nebyl takový výběr. Ale rozhodně mě mrzí, že jsem nečetla třeba Andersonovy pohádky anebo DobrodružstvíToma Saywera

Moje oblíbené místo na čtení.
Rozhodně moje postel a dobrý (nejlépe černý) čaj k tomu. To je moje asi neoblíbenější místo, potom určitě studovna, protože tady se dokážu soustředit na práci do školy a jakákoliv příjemná kavárna, kde mají výbornou kávu. 

Nejlepší druhý díl v sérii.
U mě jednoznačně vede Crescendo od Beccy Fitzpatrick. Ona celá ta sága je naprosto skvělá, ale druhý díl bych rozhodně vypíchla. A pokud máte jako já rádi andělskou tématiku rozhodně sáhněte po této sérii. Navíc druhý díl natolik příběh rozvine a zamotá, že nebudete chtít, aby skončil.
A pak také jednoznačně druhý díl Harryho Pottera. Ony jsou skvělé všechny, ale Tajemnákomnata je podle mě bezkonkurenční. 

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?
Asi o Harryho Pottera v Relikvii smrti. Tak nějak jsem měla pocit, že opravdu na konci umře, aby konečně porazil pána zla. Že se prostě obětuje pro životy svých přátel (což vlastně udělal, ale přežil). 

Právě čtu
Konečně jsem se dostala ke knize Nepřátele a milenci od Simony Ahrnstedtové. Knihu jsem sice dostala už někdy v půlce října, ale až teprve teď jsem ji začala číst. Měla jsem v poslední době hektické období. Zatím musím říct, že je to velice zajímavá kniha a jsem ráda, že jsem ji dostala.
A nedávno jsem se ještě pustila do Cizinky od Diany Gabaldon. 


QxA na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila
Já asi nemám knihu, kterou bych milovala natolik, že bych ji nedala z ruky. Samozřejmě když něco půjčím tak očekávám, že se ke knize bude chovat slušně a vrátí mi ji v původním stavu. J Jsem pedant na knihy. 

Retelling, který originálně překroutil původní příběh
Právě jsem zjistila, že jsem ještě nenarazila na žádný dobrý retelling. Respektive jsem ještě žádný nečetla! To je tak, když zbožňuješ originály.  Ale asi si nějaký přečtu. 

Spánek jde stranou, když čtu…
Když jsem na konci velice napínavé knihy a chci vědět jak to skončí. Tohle se mi naposledy stalo u knih Lauren K. Hamilton a Času čarodějnic od Deborah Harrisnonové. 

Tři nejoblíbenější knihy
Mám hodně oblíbených knih a nerada vybírám ty opravdu nej. Ale pro tento článek se tedy pokusím najít ty moje tři TOP.
První bude Vlad– poslední zpověď od C.C. Humpreys. Je to historický román o životě Vláda Napichovače. A musím říct, že je opravdu skvělý. Je to doslova živé vyprávění, které vás vtáhne do děje. Druhou bude určitě Jana Eyerová od Charlotte Brönte, kterou naprosto zbožňuji. Stejně jako ostatní knihy z období romantismu. A poslední z trojice bude kniha Anny Todd After: Polibek. Tahle kniha mě velmi uchvátila v poslední době a já si oblíbila celou sérii. 

Ukaž knihovnu.
Omlouvám se, ale článek nepíšu z domova, tak vám sem přidávám fotku mé momentální knihovny. :D Skromná, já vím.
Aby vám to tedy nebylo líto, ukážu vám alespoň svoji e-knihovnu ve čtečce. 
 







když jsem psala sestře o 13. knihu z knihovničky, tak mi tatínek vyfotil ještě tuhle nádhernou fotku mé osobní knihovny u nás doma :) 


Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu
Zaúkolovala jsem sestru a je to tahle: 


WC KNIHY aneb co čtu na záchodě
Většinou časopis, momentálně je to Joy protože jsem dostala předplatné anebo momentálně čtenou knihu. 

Young Adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk.
Asi bych napsala Fangirl od Rainbow Rowell. To je kniha, ve které jsem se tak trochu našla a velice jsem si ji oblíbila. 

Ze které knihy by měli udělat film?
Určitě ze Strážců času a celou trilogii prosím. Protože tahle série je naprosto bezchybná. A film by byl rozhodně zajímavý, pokud by si s tím někdo vyhrál, bylo by to dost vydařené dílo a můj asi nejoblíbenější film ever! 

 Doufám, že vás tento tag bavil stejně jako mě. A budu moc ráda za komentáře nebo když se taky zapojíte a nasdílíte link :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky