neděle 12. února 2017

TRAVEL DIARY – MOJE ANGLICKÉ DOBRODRUŽSTVÍ: Proč jsem v odjela na půl roku do Anglie.


Jak už jsem několikrát zmiňovala, ať už tady na blogu a nebo na mých FB stránkách (sledovat mě můžete ZDE), momentálně se nacházím v Anglii. Naskytla se mi úžasná příležitost a já jsem se rozhodla, že ji příjmu, protože něco takového vám někdo nenabídne každý den. Věřím, že to bude pro mě nejen jedno velké dobrodružství, ale taky úžasná zkušenost.  A hrozně ráda bych se s vámi o své zážitky podělila. Z toho důvodu jsem se rozhodla zavést novou sérii článků nazvanou Travel Diary a já pěvně doufám a věřím, že se vám budou líbit.


První článek jsem se rozhodla věnovat tomu, co tady vlastně budu dělat a proč tady jsem. A tak nějak vám objasnit svou situaci. Pohodlně se usaďte a udělejte si kafčo, jako já. Přeji příjemné čtení.
Loni, když jsem končila své bakalářské studium, jsem od jedné z profesorek dostala nabídku jet na půl roku do Anglie v rámci projektu Erasmus Plus.  O tom vyjet na zkušenou do zahraničí, ať už za studiem a nebo na pracovní stáž, jsem uvažovala už dříve, ale zatím jsem neměla odvahu to skutečně zrealizovat. Přece jen si nemyslím, že by moje angličtina byla natolik dobrá, abych byla schopná vnímat přednášky, rozumět jim a pak z nich skládat zkoušky. Navíc jsem si zvolila obor, který se moc v zahraničí moc studovat nedá, anebo by to bylo kontraproduktivní.  Jsem totiž absolventskou speciální pedagogiky a chtěla bych se věnovat logopedii, což upřímně v zahraničí moc nejde.  A proto možnost jet na pracovní stáž do Anglie a pracovat pro organizaci, která potřebuje stážistku, která by se věnovala českým dětem, neváhala jsem a hned jsem si podala přihlášku. Po vyřízení všech náležitostí, které se týkají Erasmu, od pohovoru, přes shánění ubytování, pojištění a podobně, jsem konečně tady. Sedím v kuchyni u barového stolku a koukám na krásné anglické domečky skrz okno. 


Moje pracovní stáž bude obnášet půlroční logopedickou péči o české děti ve škole, která se věnuje výuce dětí pocházejících z českoanglického bilingvního prostředí. Přiznám se, že mám ze své práce strach, přece jen se ještě učím, ale zároveň se hrozně těším, že nasbírám nové zkušenosti.
A kde že se teda přesně nacházím? V Londýně! Vždycky jsem se chtěla do Anglie podívat. Je to země, která mě lákala, ale nikdy by mě nenapadlo, že budu půl roku žít právě v Londýně. Už jsem tady týden a oficiálně mohu prohlásit, že to tady zbožňuji. Velice mě uchvacuje zdejší architektura. Já vím, že by mi někco mohl říct, že ty domečky jsou všechny stejné. Jako přes kopírak naskládané jeden vedle druhého, ale pro mě to má své kouzlo. Vždyť je to jako z Harryho Pottera (a pokud to chcete vědět, ano musím se jít podívat do Warner Studios), což je má obrovská srdcovka. 
Itinerář výletů, které musím za svůj pobyt podniknout, je už teď obrovský. A ráda se s vámi o něj podělím. Rozhodně se musím jít podívat na /do: 

Bílé skály v Bristolu
Bath (rodné město Jane Austin)
Oxford anebo Cambridge
Chester
Stonehenge
Londýnské památky (Big Ben, Buckingham palace, London bridge, London tower, Sky garden, Greenwick a mnoho dalších)
Oxford street
Muzea, divadla 

A v plánu je toho ještě mnoho, ale tohle jsou ty nejhlavnější věci, které bych moc ráda viděla. Bude se snažit se s vámi o některé své zážitky podělit. Samozřejmě nezapomínám na články o knihách a recenze a už teď vám mohu slíbit, že se můžete těšit na dvě nové. 


Snad se vám tento nový koncept bude líbit stejně, jako jsem z něho nadšená já. A určitě budu moc ráda za odezvu dole v komentářích. HAVE A NICE DAY! 

Fotka z mojí první procházky po okolí. Ano je to knihovna, nafotím vám jich více jsou tady velice kráné.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky