pátek 25. září 2015

Suvenýry z cest 1.

Všichni jezdíme někam na dovolenou a asi každý z nás každoročně přemyšlí, co si doveze ze své cesty. Každý z nás vybírá nějakou věc, která mu připomene místo, na kterém se nacházel. Něco, co když vezme do ruky, řekne si: "Byla to krásná dovolená, jednou bych se tam rád vrátil" nebo "Ano, to jsem si dovezl z oné země." I já jsem si na popud své kamarádky začala vozit ze svých cest netypické suvenýry, které když otevřu, hned mi připomínají odkud jsou dovezeny.

Má kamarádka mi před pár lety dovezla dvě knihy z Anglie, kde byla skoro měsíc poznávat tamější zemi a pohostinost. Ze svého výletu mi docezla anglickou verzi Stmívání (Twilight)  od Stepahine Meyerové a pro mě zatím neznámou knihhu Sold as a Slave od Oluadah Equiano.








A mě to jako milovnici knih nedalo a zavedla jsem z toho rituál. Ze své letošní cesty za oceán jsem nemohla přivést nic jiného než knihu. Svou letošní "dovolenou" ( v závorkách proto, že jsem zde nebyla jen užívat si sluníčka a poznávat památky a mentalitu lidí) jsem strávila v nádherném městě - Los Angeles. Tato zkušenost pro mě byla něčím naproto jedinečným, fascinujícím a velmi inspirativním. Ačkoliv se říká, že Amerika je velmi drsná, já sama za sebe musím říct, že jsem byla nadšená. Lidé jsou tam neuvěřitelně příjemní a přívětví. ( Tedy alespoň  v té části města, kterou jsem měla možnost vidět) Nikdo nikam zbytečně nespěchá, všechno je "okay" a " awesome". Svůj suvenýr jsem si nakonec zakoupila v duty free na letišti. Řeč je o knize, na kterou se velmi těším, Paper town ( Papírová města) od Johna Greena.
PS: není to však jediný suvenýr, jeden z nich jste už mohli vidět  na fotkách u některých rencezí a nebo hned na úvodní fotografii tohoto blogu :)


Toto je jen prozatimní přehled mých jedinečných upomínek na cesty do zahraničí. Už se těším na další své cesty a další přírůstky do své zatím skromné knihovničky.


Oblíbené příspěvky