sobota 11. listopadu 2017

Recenze: Poznejte neuvěřitelný život neuvěřitelné Lauren Graham ( Lauren Graham – Od Gilmorových děvčat ke gilmorovým děvčatům: Rychleji mluvit nedokážu)

Znáte Gilmorova děvčata? Sledovali jste se? Já jsem je zbožňovala. Pamatuji, jak jsem jako malá, běžela ze školy, hodila tašku do pokoje a zaplula k televizi, abych se mohla dívat na svůj oblíbený seriál. Milovala jsem ten příběh o matce s dcerou, které mají spolu naprosto jedinečný přívětivý vztah. Fascinovali mě jejich dlouhé a neuvěřitelné rozhory o ničem, odmluvené tak rychle, že jsem jim stěží rozuměla. Rory byla dlouho mít vzorem, chtěla jsem být touto tichou holčičkou, která je tak neuvěřitelně chytrá, že může jít na prestižní školu. Stejně jako ona jsem milovala knihy a školu.

Stručně řečeno, jsem ten seriál zbožňovala. A asi si umíte představit, jakou radost jsem měla, když se mi naskytla tato jedinečná příležitost recenzovat knihu hlavní hrdinky seriálu. Lauren Graham a její postava Lorelai mi vždycky přišli jako fascinující bytosti. Byla jsem velmi překvapena, když jsem začala odhalovat životní zkušenosti této fenomenální herečky. Velmi jsem se těšila, až se začtu do její knihy Rychleji mluvitnedokážu a dozvím se něco více ze zákulisí Gilmorek.

Kniha začíná popisem hereččina dětství. Dozvídáte se, že vyrůstala s tatínkem a hodně se stěhovali. Během začátku stihne Lauren knihu asi třikrát ukončit s tím, že už řekla vše podstatné, co o ní potřebujete vědět. Vtipným způsobem popisuje, co jako malá prožívala. S nadhledem píše o svých zážitcích ze školy. Věděli jste, že šla do školy o rok dříve? Celá kniha se nese v duchu vtipných poznámek a popisů toho, jaký byl její život. Popisuje svůj pohled na svět, jak začínala její herecká kariéra. Dozvídáme se, že Lauren jen velký dříč. Měla jeden velký sen- stát se herečkou, kterému obětovala všechno. Šla si tvrdě za svým. A vyplatilo se. Dnes je jí padesát a svět k ní vzhlíží, jako k ženě, která toho ve svém životě hodně dokázala a ztvárnila roli mladé matky, která ve všem plně podporuje svou dceru.  A navzdory tomu, že je workoholik, který se plně obětoval své kariéře, je ve skutečnosti stejně praštěná jako její postava Lorelai.

Kniha neuvěřitelně vtipná. Každou řádku jsem hltala s naprostým zaujetím. Užívala jsem si, že se mohu stát součástí jejího životního příběhu a sledovat, čím vším si musela projít, než se dostala na vrchol. Líbilo se mi začítat do dobrodružství, které prožila a zamýšlet se společně s ní nad společností a trápením. A přesto je vše podané s takovým nadhledem a elegancí, že nemáte pocit, že čtete něčí paměti. Zároveň se nebojí udělat si legraci sama ze sebe a v podstatě ze všech lidí kolem sebe. PS: všimněte si, že všichni herci vystupující v Gilmorových děvčatech jsou neuvěřitelně skvělý, talentovaní a prostě úžasní.

Jediné co mě trochu mrzelo, je že Gilmorovým děvčatům jsou věnovány jen dvě kapitoly! Čekala jsem toho více. Větší popis toho jaké to bylo stát se Gilmorovým děvčetem. I přesto se však dozvídáme, jak jedinečnou přelomovou zkušeností to pro Lauren bylo. Rozhodně ale nečekejte dlouhou kapitolu o tom, jak úžasné to bylo. Původním sériím se Lauren věnuje v rámci takové rádoby retrospektivy, kdy popisuje zásadní momenty, módu a herce v každé sérii. A však tato kapitola působí trochu neosobně, i když vtipně a je zajímavé sledovat její postřehy. Druhá část věnovaná obnovení seriálu je o něco uspokojující. Konečně se dozvídáme jaké to je být Lorelai a jaké to bylo vrátit se do milovaného Stars Hollow. Přesto, jsem od první části očekávala něco více, ale souhlasím, že pro ni musí být těžké pamatovat si každou chvilku svého života.

Přesto musím říct, že jsem si knihu velmi užila a nedokázala se od ní odtrhnout. Pro mě to určitě byla srdcová záležitost a doporučuji ji každému fanouškovi Gilmorových děvčat. Protože ona je prostě neuvěřitelná v každém ohledu.

Vice informací o knize se můžete dočíst na stránkách nakladatslví Omega a Knihy Dobrovský.