čtvrtek 11. května 2017

Můj měsíční přehled neejn o knihách: Duben 2017

Když člověk začně psát tenhle typ článků, uvědomí si, jak rychle ten čas běží. Před chvíli jsem psala přehled za březen a hle už tu máme, květen a je čas napsat přehled za duben. Mám pocit, že tento měsíc hrozně rychle utekl a vlastně se toho neudálo zase tolik, aby to stálo za řeč. Ale pojďmě na to.

V dubnu jsem byla na návštěvě u své tety v Chestru. Chester je malé malebné městečko na pomezí Anglie a Walsu. Moje teta zbožnuje nakupování v Charity shopech, ale nechodí tam moc často, protože má dvě malý děti a s nimi to moc dobře nejde. A jelikož mi chtěla všechno v okolí ukázat do několika mě vzala. Moje duše knihomola zde jásala a trochu jsem utrácela. Za jiného než za knihy, samozřejmě. Ale když zjistíte, že za ně chtějí cca od 20- 50 pencí, prostě nemáte to srdce je tam nechat. Co nevidět se můžete těšit na článek, kde se s vámi o své úlovky podělím.


Díky této návštěvě se mi do ruky dostala kniha od Zoe Sugg- Online Girl: Online Girl. A upřímně jsem nadšená. Nejen proto, že je to zajimavý příběh a dobře napsaný, ale taky proto, že si tak mohu zlepšit svoji angličtinu. Neříkám, že rozumím všemu a některý slovíčka si musím přeložit. Možná bych ani nemusela a o čem je řeč bych pochopila z konextu, ale ráda si zlepšuji svoji slovní zásobu, právě tím, že si hledám překlad slov, kterým přesně nerozumím. Rozšiřuji si tak obzory. Jsem za sebe fakt pyšná, že jsem se konečně odhodla. Po cestě k tetě jsem se snažila číst Sold a Slave, ale ta kniha se mi vůebec nazalíbila a víc jak polovině jsem nerozumněla. Musela jsem fakt hodně z počátku překládat a dost mě to iritovalo. Takže jsem ji nakonec zavřela. A o pár dnů později jsem to zkusila právě se Zoellou a mám z toho fakt velkou radost. Moc by mě mrzelo, kdyby mě pokus o přečtení Sold a Slave přinutil na anglickou literaturu zanevřit. A jsem moc ráda, že hned jako další jsem zvolila právě tuto knihu. Uplně mě to nakoplo. 

Stále také čtu Cizinku. Mám ji ve čtečte a dostávám se k ní vždycky během hlídání a nebo když někam cestuji autobusem. Většinou do centra města, protože je pro mě jednoduší dát si do kabelky čtečku než knihu. Jedzím totiž jen s malinkou taštičkou, kde se vejde jen peněžěnka, čtečka a klíče. Ale hrozně si to užívám, i když mě mrzí, že ji čtu jen příležitostně, když mám po ruce čtečku. A ne tak intezivně jak bych chtěla.

V dubnu se mi také podařilo dokoukat první serii  Reign. Úplně jsem si ten seriál zamilovala. Prostě musím stahovat další a další díly. Nevím jak moc se dá historickým událostem v seriálu věřit, ale i tak je to jeden z nejlepších historických seriálů, který jsem viděla. Trohcu mě tam rozčiluje ta nadpřirozená zápletka s pohanskou vírou, ale není to nic, co by člověk nedokázal překousnout. Libí se mi jak je zde vypbrazen život šlechty a královské rodiny. Všechno se točí kolem intrik a toho, kdo koho přechytračí. Jeden druhému neustále šlapou na paty. A vše kvůli moci, lásce a povinosti k lidu. Ukazuje, že ani králové a královny to v životě neměli jednoduché, i když měli takřka neomezenou moc, protože vždycky sloužili svému lidu. Pokud nebyly moc sebestřední. Za mě tedy velmi povedený seriál, rozhodně bych doporučila, každému kdo má rád historické seriály.


Poslední věc o které bych se v tomto článku ráda zmínila, je nová aplikace, kterou jsem začala používat. A to Booxy od ČBDB.CZ. V podstatě máte celou databázi ve svém mobilu. Můžete si skenovat knihy a vyhledávat si k nim informace. Upravovat svou knihovnu, komentovat, diskutovat ve foru, prostě cokoliv co běžně děláte na webu. Doposud jsem hledala nějakou dobrou knižní aplikaci. Myslím, že jsem ji konečně našla. Zkoušela jsem jich už dost, ale žádná mi doposud nevyhovovala. Tahle splňuje to co od takové aplikace čekám. Mohu si vyhledat knihu (libí se mi ta varianta skenování kodu nebo ISBN), autora, hodnotit, komentovat, spravovat knihovnu. Přes webové stránky jsem databázi moc nevyuživala, vždycky jsem nahledala co je nového a zaznačila jsem si co právě čtu. Ale díky aplikaci jsem tomu konečně propadla. Jediné co mi chybí je možnost zaznačit si pokrok ve čtení knihy,  počet stran, které jsem přečetla. Od toho ale používám Goodreads, takže mi to zase tolik nevadí. A už jsem mluvila o grafice? Ne? Musím říct, že tohle je nejpropracovanější aplikací, kterou používám a hrozně se mi to líbí. Je to asi jeden z důvodů, proč jsem aplikaci propadla. Za mě má prostě deset hvězdiček z deseti !

Fotografie vypůjčeny z webu ČBDB.CZ

2 komentáře:

  1. Booxy take umoznuje od posledni verze zaznamenavat postup ve cteni knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to musím aktualizovat aplikaci :) To jsem moc ráda, děkuji za informaci

      Vymazat

Oblíbené příspěvky