středa 6. dubna 2016

5 maličkostí, které mě učinily šťastnější / 5 small things that have made me happier ( březen 2016)



Každý člověk by si měl dopřávat maličkosti, které ho dělají šťastným. A je jedno, o jakou maličkost se bude jednat, neboť každého z nás dělá šťastným něco úplně jiného. Někdo bude happy, když si prostě udělá čas pro sebe a vezme si do ruky dobrou knihu a jiného udělá šťastným to, že si koupí něco, na co si třeba už dlouhou dobu dělal zálusk. Já zastávám názor, že člověk by si měl dělat radost pořád a pokud je tu něco, co se mu líbí nebo co by chtěl udělat, tak si to má prostě koupit anebo se na to vrhnout jen proto, že mu ta věc vykouzlí úsměv na tváři. Náš život je moc uspěchaný a stresující, tak proč bychom si nemohli dělat malé radosti, které nás rozehřejí?  

V tomto článku předkládám takových svých pět drobností, kterými jsem si úsměv na tváři vykouzlila já za tento měsíc. 

1)      Knižní veletrh
Mou první radostí v tomto měsíci byla návštěva Knižního veletrhu na Černé louce. Tento veletrh se koná na začátku každého jara a přináší akci pro všechny milovníky knih. Najdete tu mnoho různých nadšenců a přednášek. Svůj stánek tady mají jak autoři z Ostravy a jeho okolí, tak velká nakladatelství. Rovněž tady ale narazíte na menší nakladatelství a firmičky, které svou nabídkou mají něco společného s knihami. 

Já tady objevila stánek od Knižního vesmíru, kde se prezentovali své výrobky. Jejich přívěšky, záložky a další drobnosti mě naprosto uchvátily. A já jsem si nakonec odnesla dvě placky s nápisy – „Čtu, tedy jsem“ a „my Bookshelf is my boyfriend“.


A pak mě následně ještě zaujal stánek jedné paní, která prodávala obaly na knihy. Tyhle byly ale netradiční. Všechny obaly, které jsem doposud viděla, byly z obyčejné látky s různými vzory. Tenhle je ale ovšem zcela jiný. Je vyhotoven z manšestrové látky a na něm byly namalovány všelijaké obrazce od abstraktních až po malůvky zvířat a podobné. Obrazce byly ze speciálního materiálu nažehleny na látku. Právě tato jejich netradičnost byla pro mě rozhodující a já podpořila tuto mladou umělkyni a jeden si od ní koupila. Je celý černý a na něm jsou nažehlena tři pírka. Tento kousek jste již mohli vidět na několika fotkách na mých facebookových stránkách. 

Samozřejmě celý veletrh byl velice zajímavý, měl velice bohatý program. Líbilo se mi, že se zde prezentovalo několik místních autorů, kterým veletrh dopomohl ke zviditelnění, a mile mě překvapilo, kolik lidí zde bylo. 
 
2)      Martinus
Mou druhou obrovskou radostí v tomto měsíci byla samozřejmě objednávka od Martinus CZ. O té jsem vám už říkala v článkuBook shopping 2. Konečně, po několika měsících, co znám toto úžasné nakladatelství, jsem se konečně odhodlala a něco objednala. Musím říct, že jsem balíček měla rychle doma, komunikace byla skvělá a předání naprosto bezproblémové. Rozhodně, pokud budu objednávat nějakou knihu, tak určitě zase od nich. Už teď mohu říct, že mám tak trochu zálusk na knihu Cizinka a antistresovou omalovánku J. Ale rozhodně tento e-shop mohu doporučit každému. No a mně balíček udělal neskutečnou radost, protože to jsou především knihy a já se moc těším, až se na ně vrhnu. 

3)      Retro láhev na pití
Další maličkost, kterou jsem si udělala radost, byla úžasná Retro láhev. Měla jsem čas mezi jednotlivými přednáškami a hledala dárek pro kamarádku k narozeninám. A narazila jsem na retro láhev. Po delším váhaní jsem si ji nakonec koupila. A skvěle ji využívám. Pomáhá mí dodržovat pitný režim, protože já jsem schopná od rána do deseti se nenapít vůbec, anebo vypít jen dva hrnky čaje, což je hrozně málo. Takže to byl další důvod, proč jsem si tuto láhev pořídila. A musím říct, že když leží vedle mě u počítače, tak mě to prostě nutí samo ode sebe se napít. A navíc uznejte, nevypadá ta láhev skvěle? 


4)      Dopsána bakalářská práce
Největší radost za celý tento školní rok. Podařilo se mi dopsat svou bakalářskou práci. Tahle věc mě v poslední době velmi stresovala, takže si zajisté umíte představit jakou úlevu mi přineslo, když mi práce byla vedoucí schválena. Hurá, teď už si jenom obhájit. 


5)      Výlet do Valašského městečka
No a samozřejmě moje další radost byl výlet do Rožnova pod Radhoštěm. Miluji cestování a miluji historii. Takže tento výlet byl pro mě jako stvořený. Nebyla moje první návštěva a já tuto destinaci naprosto zbožňuji. Tady na Vás úplně dýchá historie českého národa a tradice. Domečky sice ještě nebyly otevřeny, takže jsme se nemohli podívat dovnitř, ale i tak to bylo úžasné, stačilo se mi dívat a procházet kolem jednotlivých domečků, nakoukávat skrz okýnka (což mělo své kouzlo) a číst si, kdo daný domeček postavil a k čemu sloužil. Vzhledem k tomu, že jsme navštívili muzeum mimo sezónu, jsme měli přístup do všech tří okruhů – Mlýnská dolina, Valašské dědina a Dřevěné městečko. V dřevěném městečku navíc zrovna v tento den probíhaly Velikonoční trhy. Takže tady byla spousta stánečků jak s tradičními výrobky, tak s jídlem. A samozřejmě tady bylo neskutečné množství lidí, že se člověk musel lehce mačkat. Ale jinak tak byl moc krásný výlet a já jsem si ho náramně užila. 



A co Vaše maličkosti, kterými si děláte radost. Je tu něco, čím jste si vykouzlili úsměv na tváři? Zastáváte stejnou filozofii jako já? Určitě se podělte, já se velmi těším na vaše komentáře.

Oblíbené příspěvky