sobota 15. prosince 2012

19.Kapitola -Luccia



Probudil mě chlad, ale také něco jiného. Byl to ptačí zpěv. Radostné trylkování ptáčat.
„Zdál se mi děsivý sen.“ Zašeptala jsem a protáhla se. Věděla jsem, že nic z toho nemohla být pravda. Když jsem však otevřela oči a spatřila nad sebou zlaté lístky dubu, uvědomila jsem se, že to nebyl jen noční můra nýbrž krutá realita. Zachvěla jsem a rychle zase zavřela oči.
Ne, přeji si, aby to byl jen sen! Prosím, prosím! Pomyslela jsem si.
Nakonec, když jsem se smířila se skutečností, jsem se s pomocí stromu postavila na nohy a rozhlédla se po místě, kde jsem se v noci uhnízdila. Bylo to docela hezké místo. Můj pohled padl na jezero, lemované podzimními opadavými stromy. Sedla jsem si na břeh a opláchla jsem si obličej studenou vodou. Bylo to příjemné. Posléze jsem si trochu omyl i paže a výstřih šatů, nakonec jsem si mokrýma rukama projela vlasy. Jak ráda, bych si teď dal pěknou voňavou lázeň, jenže tenhle luxus mi už nikdy nebude dopřán. Sklíčeně jsem skousla spodní ret a rozhlédla jsem se kolem, byla jsem zde úplně sama. Svlékla jsem si šaty a vkročila do jezera. Voda byla ledová. Dlouhou chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla na její teplotu a pak jsem se do ní ponořila celá. Nechala jsem vlny, aby omývaly mé tělo a odnášely pryč nečistotu. Když jsem vylezla zase ven, cítila jsem se o něco lépe, ale třásla jsem se. Nebyl zrovna nejlepší nápad a v šatech, které jsem měla, jsem neměla šanci se zahřát.
„Zkus rozdělat oheň.“ Přikázala jsem si nahlas. V tu chvíli jsem si vzpomněla na otce. Jakou malou mě i přes matčiny protesty brával s sebou do divočiny a tam jsme spolu trávili dny i noci. Spávali jsme pod hvězdným nebem, otec lovil zvěř a pak jsme ji opékali na otevřeném ohni. Ukazovali mi a učil mě, jak rozdělat oheň. Tenkrát netušil, že se mi to bude někdy v budoucnu hodit tak jako teď. Na kraji lesa jsem posbírala suché větve a listí. Shromáždila jsem je na hromadu u břehu jezera a pak jsme se dvěma křemeny snažila vykřesat jiskřičku. Z počátku se mi to nedařilo, ale nakonec listí přece jen začalo dýmat. Lehkým foukáním jsem se snažila oheň rozdýmat, přesně po vzoru otce. A podařilo se. Za chvíli jsem již hřála u rudého plamene a sledovala kraji kolem sebe.
Co dál? Kam bych měla jít? Tady přeci nemůžu zůstat věčně. Brzy jistě budu mít hlad, a jak si tady něco ulovím? Sama to nedokážu, nemohla bych zabít zvíře. Umřu tady hlady, pokud se nade mnou nesmiluje nějaký rybář a nedaruje mi třeba nějakou rybu. Jenže svět není milosrdný a tak pochybuji, že by se mnou někdo podělil o svůj úlovek. Zvedla jsem oči k blankytnému nebi.
„Nenávidím tě!“ rozkřikla jsem se „ Podívej, co jsi ze mě udělal!“
Můj křik přerušila divná bolest v břiše. Dítě ve mně se pohnulo, jako by tušilo, že mluvím k jeho otci. Rozplakala jsem se a tvář jsem si schovala do dlaní.
„Co-co budu dělat?“ sténala jsem mezi vzlyky. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky