úterý 9. srpna 2016

Typy na letní čtení



Je pravda, že polovina léta je už za námi, ale já věřím, že i tak bude tenhle článek pro některé z vás přínosem. Vsadím se totiž s vámi, že za ten měsíc prázdnin jste už stihli všechno, co jste měli v plánu a teď si říkáte: „A co budu dělat?“ A právě proto přináším tipy na zajímavé knihy, na které mám do konce prázdnin zálusk já. A třeba někoho z vás inspiruji a vyrazíte někam k vodě a nebo kamkoliv jinam s knihou v ruce. 



Hned první knihou, na kterou mám v plánu se vrhnout, je od českého autora Lukáše Kerharta – Cestování, nejlepší životní investice. Jak asi již všichni víte, já jsem cestovatel tělem i duší. Ráda cestuji a myslím si, že je to velká životní příležitost poznávat nové lidi a kultury. O téhle knize jsem už mnohé slyšela, dokonce jsme měla v květnu v plánu jít na autorské čtení, bohužel mi to ale nevyšlo. A proto jsem hrozně ráda, že jsem se ke knize dostala a jsem na ni upřímně velmi zvědavá.

Hned další v pořadí bude kniha od Sebastiana Rainera a to Mysterium Tremendum. Tato kniha je nazývána českým undergroundem. Vlastně to tak úplně není nový příběh, i když kniha jako taková vyšla teprve nedávno. Autor tuto knihu napsal už v 70. letech, bohužel zemřel a kniha tak byla vydána až teprve teď. Mě zaujala jak příběhem, který se odehrává v Beskydech, což je místo, které dobře znám, tak ale také postavou samotného autora. Podle toho, co se vypraví, to byl podivín, který zemřel záhadnou smrtí a svou knihu nechal po své smrti svázat do své vlastní kůže. Nechutné, a nebo velice výstřední? Posuďte sami, nicméně příběh se zdá být velice zajímavý, protože spojuje klasickou českou krajinu s mystickým a záhadným. 


Už dlouho slibuji kamarádovi, že si přečtu něco od Stephena Kinga. Abych to dodržela, daroval mi k Vánocům od něj knihu, jmenuje se Prokletí Salemu. A já jsem se rozhodla, že letošní prázdniny se na ni konečně vrhnu, abych přišla na to, co všichni tak na tomto autorovi zbožňují. Román by měl být plný napětí  a hororových scén. Přiznám se, že horory moc nemusím, tak snad pak nebudu spát s rozsvícenou lampičkou. 

 A protože prázdniny jsou dobou, kdy mám spoustu času, hodlám se vrhnout na knihy, které jsem dostala k Vánocům. Jednou z nich je také kniha Okamžik všeho od Shelly King. Věřím, že tohle bude jedna z těch oddechových knih, ke které si uvařím kafíčko a dám si něco dobrého na zub. Prostě ta správná pohodička s dobrou knihu. Recenze o této knize mluví jen v dobrém světle, takže jsem velice zvědavá. Navíc je příběh z knihomilského prostředí, no co víc si přát ne?  :D 

Další knihou na kterou mám zálusk je anglická kniha, kterou jsem opět dostala Sold as a Slave. Tuhle mi přivezla kamarádka z Anglie, a protože i já se tam v nejbližší dob chystám, rozhodla jsem se, že bych pro zlepšení své angličtiny mohla začít číst něco v tomto jazyce a rozšířit si tak obzory. 
 Myslím, že mám do konce prázdnin co dělat. A na jaké knihy se chystáte Vy?

Oblíbené příspěvky